Hos Hjælperne forstår vi de udfordringer, som pårørende til ældre står overfor. Vores dedikerede Hjælpere tilbyder en hjælpende hånd, så du kan få ro i sindet, velvidende at din kære er i trygge hænder.
Vi matcher din kære med en fast hjælper, der forstår jeres individuelle behov, og tilpasser vores service til jeres unikke situation.
Vores erfarne hjælpere tilbyder praktisk hjælp som rengøring og indkøb, samt værdifuldt socialt samvær for dine ældre familiemedlemmer.
Hjælp til ekstra rengøring, oprydning eller indkøb.
Kom en tur i biografen, teatret eller hos frisøren.
Uanset Hjælpen, får du den samme Hjælper hver gang.
Søger en fast hjælp til et ældre familiemedlem.
Ikke kan få bevilliget hjælp af kommunen.
Allerede får hjælp af kommunen, men som ikke er tilstrækkelig.
Ønsker at kunne planlægge hvad et ældre familiemedlem skal have hjælp til og hvor ofte.
Ønsker at et ældre familiemedlem får hjælp af den samme person hver gang.
Vi har lokale Hjælpere tilknyttet i hele landet. Alle er mennesker med hænderne, hovedet og hjertet på det rette sted, som ønsker at gøre en forskel for ældre i deres lokalområde.
Det er nemt at komme i gang med Hjælperne, følg blot de 3 trin. Vigtigst af alt er dog, at sikkerheden og trygheden er i top. Derfor har alle Hjælpere været igennem et oplæringsforløb, og de er alle forsikret hos IF forsikring.
1. Bestil
Opret en profil her på hjemmesiden og beskriv hvad du ønsker din kære skal have hjælp til.
2. Bekræft
En Hjælper kontakter dig herefter for at aftale dato og tidspunkt for den første hjælp.
3. Bestem
Du kan altid selv bestemme hvor ofte du ønsker at dit ældre familiemedlem skal have hjælp og ikke mindst hvad du ønsker hjælp til.
Inklusiv Forsikring, administration & transport
Rengøring samt havearbejde er fradragsberettiget Læs mere
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 20% rabat på din første aftale
Vi respekterer dit privatliv og deler aldrig dine oplysninger
Alle. Størstedelen af vores eksisterende brugere, er godt nok ældre, men vi hjælper som udgangspunkt alle dem der har brug for det. Handicappede eller udsatte borgere indgår derfor også på vores liste over mennesker vi hjælper.
Vi har inddelt vores ydelser i to primære kategorier: “Praktisk hjælp” og “Samvær”. Yderligere er der også vist eksempler på hvad disse to kategorier dækker. Din Hjælper kan med andre ord hjælpe dig med det meste.
Du kan enten vælge at ringe direkte til vores kundeservice på Tlf. 60 60 50 45, eller du kan oprette dig her via hjemmesiden under Få en hjælper
Når du har oprettet dig via hjemmesiden eller via vores kundeservice, vil en kompetent Hjælper, baseret på erfaring, kompetencer og geografisk afstand hurtigst muligt tilknytte sig dig. Hjælperen vil herefter kontakte dig, hvor I sammen aftaler dato og tidspunkt for den første aftale.
Når Hjælperen møder op på den aftalte dag, anbefaler vi at investere 5-10 min på lige at lære hinanden at kende, og for at få afklaret opgavens omfang. I samme omgang kan I aftale fremtidige aftaler. Andre brugere af Hjælperne, vælger i gennemsnit at få hjælp hver anden uge af 2 timer.
Hos hjælperne.dk bestræber vi os meget på at alle kan få råd til den hjælp som de har brug for. Derfor kan man få hjælp til kun 195 kroner i timen. Der afregnes minimum for én time, herefter afregnes der pr. påbegyndte halve time.
Nedenfor kan du se et eksempel på brug af håndværkerfradrag/ servicefradrag:
Når du opretter dig som ny bruger, skal du tilmelde et betalingskort. Det kan både være Visa, Mastercard eller American Express. Som bruger af Hjælperne betaler du først når du har modtaget din hjælp. Den måde det fungerer på er; når aftalen er afsluttet vil du automatisk blive faktureret via det betalingskort du har registreret på din profil. På din profil har du også altid fuld oversigt over tidligere aftaler, betalinger samt kommende aftaler.
Såfremt du har spørgsmål angående betaling, sikkerheds-spørgsmål eller andet, er du mere end velkommen til at ringe til os.
Du kan nu trække dine timer fra under det nye servicefradrag. Ordningen giver fradrag på op til 6.000 kr. per. person for service- ydelser i hjemmet og inkluderer rengøring samt havearbejde. For at kunne trække timerne fra i servicefradrag skal du bruge din Hjælper’s CPR nummer. Du kan nu trække dine timer fra under det nye servicefradrag.
For flere detaljer om hvad service-fradraget dækker, kan du klikke på følgende link: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234759