Vi tager os kærligt af dine ældre familiemedlemmer

Få en hjælper
Eller ring på 60 60 50 45
Bliv en del af Hjælperne – Læs mere

Få ro i sindet, med en fast hjælper til din kære

Hos Hjælperne forstår vi de udfordringer, som pårørende til ældre står overfor. Vores dedikerede Hjælpere tilbyder en hjælpende hånd, så du kan få ro i sindet, velvidende at din kære er i trygge hænder.

Vi matcher din kære med en fast hjælper, der forstår jeres individuelle behov, og tilpasser vores service til jeres unikke situation.

Læs mere om os

Praktisk hjælp og socialt samvær

Vores erfarne hjælpere tilbyder praktisk hjælp som rengøring og indkøb, samt værdifuldt socialt samvær for dine ældre familiemedlemmer.

Praktisk hjælp

Praktisk hjælp

Hjælp til ekstra rengøring, oprydning eller indkøb.

Social samvær

Social samvær

Kom en tur i biografen, teatret eller hos frisøren.

Personlig relation

Personlig relation

Uanset Hjælpen, får du den samme Hjælper hver gang.

Hjælperne er til pårørende der…

Checkmark

Søger en fast hjælp til et ældre familiemedlem.

Checkmark

Ikke kan få bevilliget hjælp af kommunen.

Checkmark

Allerede får hjælp af kommunen, men som ikke er tilstrækkelig.

Checkmark

Ønsker at kunne planlægge hvad et ældre familiemedlem skal have hjælp til og hvor ofte.

Checkmark

Ønsker at et ældre familiemedlem får hjælp af den samme person hver gang.

Hjælperne Screenshot

Vi hjælper lokalt i hele Danmark

Vi har lokale Hjælpere tilknyttet i hele landet. Alle er mennesker med hænderne, hovedet og hjertet på det rette sted, som ønsker at gøre en forskel for ældre i deres lokalområde.

Læs mere om os

Trygt, sikkert
og nemt

Det er nemt at komme i gang med Hjælperne, følg blot de 3 trin. Vigtigst af alt er dog, at sikkerheden og trygheden er i top. Derfor har alle Hjælpere været igennem et oplæringsforløb, og de er alle forsikret hos IF forsikring.

1. Bestil
Opret en profil her på hjemmesiden og beskriv hvad du ønsker din kære skal have hjælp til.

2. Bekræft
En Hjælper kontakter dig herefter for at aftale dato og tidspunkt for den første hjælp.

3. Bestem
Du kan altid selv bestemme hvor ofte du ønsker at dit ældre familiemedlem skal have hjælp og ikke mindst hvad du ønsker hjælp til.

Samvær
Relation

Set på tv

Vores brugere siger

User Photo
“Jeg får hjælp til rengøring hver anden uge af min Hjælper Nikoline. Hende har jeg haft i mere end et år, og jeg er så glad for hende!”

Rosa Mette, 87 år, Aarhus

User Photo
“Jeg får besøg af Heidi. Hun hjælper mig med mange opgaver, bl.a. oprydning og rengøring. Jeg er meget glad for hende.”

Britt Marie, 87 år, Aarhus

User Photo
“Freja er min faste Hjælper. Hun ledsager blandt andet mig og min kone til forskellige arrangementer.”

Christian, 85 år, København

Før servicefradrag

195 kr.

Inklusiv Forsikring, administration & transport

Efter servicefradrag

152 kr.

Rengøring samt havearbejde er fradragsberettiget Læs mere

Få nyheder og gode tilbud

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 20% rabat på din første aftale

Vi respekterer dit privatliv og deler aldrig dine oplysninger

Ofte stillede spørgsmål

Hvem kan få en hjælper?

Alle. Størstedelen af vores eksisterende brugere, er godt nok ældre, men vi hjælper som udgangspunkt alle dem der har brug for det. Handicappede eller udsatte borgere indgår derfor også på vores liste over mennesker vi hjælper.

Hvad kan jeg få hjælp til?

Vi har inddelt vores ydelser i to primære kategorier: “Praktisk hjælp” og “Samvær”. Yderligere er der også vist eksempler på hvad disse to kategorier dækker. Din Hjælper kan med andre ord hjælpe dig med det meste.

Hvordan bestiller jeg?

Du kan enten vælge at ringe direkte til vores kundeservice på Tlf. 60 60 50 45, eller du kan oprette dig her via hjemmesiden under Få en hjælper

Hvad sker der når jeg har bestilt?

Når du har oprettet dig via hjemmesiden eller via vores kundeservice, vil en kompetent Hjælper, baseret på erfaring, kompetencer og geografisk afstand hurtigst muligt tilknytte sig dig. Hjælperen vil herefter kontakte dig, hvor I sammen aftaler dato og tidspunkt for den første aftale.

Når Hjælperen møder op på den aftalte dag, anbefaler vi at investere 5-10 min på lige at lære hinanden at kende, og for at få afklaret opgavens omfang. I samme omgang kan I aftale fremtidige aftaler. Andre brugere af Hjælperne, vælger i gennemsnit at få hjælp hver anden uge af 2 timer.

Hvad koster det?

Hos hjælperne.dk bestræber vi os meget på at alle kan få råd til den hjælp som de har brug for. Derfor kan man få hjælp til kun 195 kroner i timen. Der afregnes minimum for én time, herefter afregnes der pr. påbegyndte halve time.

Nedenfor kan du se et eksempel på brug af håndværkerfradrag/ servicefradrag:

  • Før fradrag: 195,-
  • Efter fradrag: 152,-
Hvordan betaler jeg?

Når du opretter dig som ny bruger, skal du tilmelde et betalingskort. Det kan både være Visa, Mastercard eller American Express. Som bruger af Hjælperne betaler du først når du har modtaget din hjælp. Den måde det fungerer på er; når aftalen er afsluttet vil du automatisk blive faktureret via det betalingskort du har registreret på din profil. På din profil har du også altid fuld oversigt over tidligere aftaler, betalinger samt kommende aftaler.

Såfremt du har spørgsmål angående betaling, sikkerheds-spørgsmål eller andet, er du mere end velkommen til at ringe til os.

Servicefradrag

Du kan nu trække dine timer fra under det nye servicefradrag. Ordningen giver fradrag på op til 6.000 kr. per. person for service- ydelser i hjemmet og inkluderer rengøring samt havearbejde. For at kunne trække timerne fra i servicefradrag skal du bruge din Hjælper’s CPR nummer. Du kan nu trække dine timer fra under det nye servicefradrag.

For flere detaljer om hvad service-fradraget dækker, kan du klikke på følgende link: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234759

Få en Hjælper – Klik her
Team Hjælperne

Bliv en del af Hjælperne

Læs mere her